Rust vinden. Bewust genieten. Even dankbaar zijn voor wat het leven je biedt.
Iedereen verdient zijn DZJiNG moment: een wandeling in de natuur, een gezellig samenzijn met je familie, het genieten van je favoriete drankje — of iets helemaal anders.
In volle pandemie, na een jarenlange carrière in ICT, begon ik aan het project van mijn leven.
Gedreven door een passie voor smaken, een persoonlijke connectie met gember, een familierecept, en het verlangen om zoveel mogelijk mensen DZJiNG-momenten te laten beleven. Momenten van alcoholvrij genieten.
Met respect voor de natuur, voor de mensen achter onze pure en eerlijke ingrediënten — en met de intentie iets terug te geven aan de maatschappij voor het mogen beleven van deze lang gekoesterde droom.
Laat dit een uitnodiging zijn om jouw DZJiNG moment te vinden.
#FindYourDZJiNG
Jeffrey – oprichter van DZJiNG
Het DZJiNG verhaal begon voor mij als een onvergetelijke smaakervaring als kind. Een passie ontstond en die passie werd een droom.
Dromen is gezond. Het is niet erg om je dromen niet te realiseren. Maar soms loopt het leven zoals het wilt lopen. Mijn droom werd wel werkelijkheid. Vandaag zijn we gespecialiseerd in het creëren van smaakvolle gembermixen die dagelijks door duizenden mensen gedronken worden over heel België en daarbuiten. Neem een kijkje naar de mijlpalen die ons verhaal hebben gevormd en ons hebben gebracht waar we nu zijn.
Het DZJiNG verhaal begint als ik als 6-jarige jongen, een eerste keer kennis maak met de zoete en pittige gemberlimonade, gebrouwen door tante Irene, onze Surinaamse buurvrouw. Een traditie voor jaarlijkse familiefeesten.
Dit werd een smaaksensatie om nooit meer los te laten.
De passie voor gember evolueert verder naar het creëren van verrassende smaken uit pure en natuurlijke ingrediënten.
Hobbykok, autodidact, foodnerd. Vele specerijen en smaken nestelen zich in mijn culinair geheugen. Koken doe ik nog enkel voor familie, vrienden, en het goede doel. Een groter publiek bereiken met deze passie is een verre droom.
De huisgemaakte gemberlimonade blijft ondertussen een hit.
In 2016 maak ik een legendarische rootstrip naar vaderland Suriname, met mijn 2 broers, Jeremy en Raf. Aan de oevers van de Suriname rivier praten we over het leven, geluk, tegenslag, over dromen en wat je daarmee doet. “In je leven moet je minstens een keertje durven springen”. Deze trip was een life-changer. We spraken onze wildste wensen uit zonder te beseffen dat mijn leven een aantal jaren later zo’n wending zou nemen. De foto’s genomen door broer Raf tijdens deze trip werden de basis van de DZJiNG branding.
2020 waren woelige tijden. Pandemie was uitgebroken. Na een jarenlange carrière in de ICT kondigde mijn werkgever een collectief ontslag aan. Zonder zeker te weten of ik ook aan de beurt zou zijn, werd mijn professionele toekomst heel onzeker.
Maar de pandemie gaf ook opportuniteiten. Tijd vrij om meer met mijn passie bezig te zijn. Gember won massaal aan populariteit en vrijgekomen tijd spendeerde ik aan het op punt zetten van mijn recept van Surinaamse gemberlimonade. Van dit recept maakte ik een concentraat om aan te lengen, zodat het op vele manieren gebruikt kon worden. Met gember, limoen, rietsuiker, en typische toetsen van amandel, kaneel, kruidnagel en een unieke toevoeging van kardemom.
De meningen zijn onverdeeld positief.
In 2021 start de rollercoaster.
Er komen meer en meer klanten bij in heel Vlaanderen. Naast mooie verkooppunten kiezen ook veel horecazaken ervoor om met DZJiNG te werken. De Hot DZJiNG, onze hartverwarmende gemberthee, blijkt overal een voltreffer.
Het ondernemen blijkt een zeer intense bezigheid. Een goed product hebben is maar het begin van het succes. Met grote gedrevenheid blijven we werken aan onze groeiende ambities .
De DZJiNG Bergamot wordt gelanceerd. Deze wint een gouden award en de Jury prijs van de International Wines & Spirits Competition (Londen). Onze passie voor mooie smaken krijgt zo een mooie erkenning.
In 2024 laten we ons aanbod ons verhaal nog meer vertellen.
DZJiNG Intense wordt gelanceerd. Onze derde smaak wint een gouden medaille op de World Alcohol-Free Awards (Londen). Een internationale competitie specifiek voor alcoholvrije dranken. Tussen de grote merken mogen wij weer schitteren.
We lanceren onze nieuwe branding waar het Suriname-avontuur centraal staat. Als je de flessen naast elkaar zet dan zie je de Surinamerivier over de flessen heen stromen.
OXFAM Wereldwinkels beslist om Nationaal ons product op te nemen. Magasins du Monde in Wallonie volgt ook.
Eind 2024 lanceren we ook onze “An Inspiring Story” giftbox waar de 3 smaken gecombineerd worden met een inspirerend boekje en stijlvol maatbekertje.
DZJiNG creëert mindful momenten van genieten met inspirerende drankjes, geworteld in de magie van gember.
Puur, eerlijk, alcoholvrij en vol smaak — gemaakt met natuurlijke en eerlijke ingrediënten.
#findyourdzjing
Deze website is ontwikkeld met de steun van Flanders Investment & Trade
Copyright © DZJING. Alle rechten voorbehouden.